Könnyedén németül
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban “ÁSZF”) távollévő felek között, elektronikus úton létrejövő, írásbelinek minősülő magyar nyelvű szerződés.
Név: Zajácz Márta
Székhely: 5000 Szolnok, Bajcsy Zs. u. 10. 3./11.
Postacím: 5000 Szolnok, Bajcsy Zs. u. 10. 3./11.
Adószám: 74107209-1-36
Közösségi adószám: HU74107209
Számlavezető bank: OTP Bank
Bankszámlaszám: (euró) HU52 11775458-27251883-00000000, BIC: OTPVHUHB
Bankszámlaszám: (forint) 11773456-00998789-00000000
Nyilvántartási szám: 50003613
Nyilvántartásba vevő hatóság neve: Szolnoki Okmányiroda
Képviselő neve: Zajácz Márta
Weboldal cím: konnyedennemetul.hu, oktatas.konnyedennemetul.hu
E-mail cím: hello@konnyedennemetul.hu
Mobilszám: +36 30 443 50 94
Tárhelyszolgáltató adatai:
Fogalmak
Felek: Szolgáltató és Ügyfél együttesen
Fogyasztó: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körén kívül eljáró nagykorú, 18. életévét betöltött természetes személy
Fogyasztói Szerződés: szerződés, melynek egyik alanya Fogyasztónak minősül
Jótállás: a Fogyasztói Szerződés esetében a Polgári Törvénykönyv szerint
Ügyfél: aki a www.konnyedennemetul.hu oldalon regisztrál és igénybe veszi a Szolgáltató bármely szolgáltatását
Szerződés: Szolgáltató és Ügyfél között a webshop és e-mail felhasználásával történő szolgáltatási szerződés megkötése
Szolgáltatás: a www.konnyedennemetul.hu oldalon a Termékek menüpont alatt található aktuális lehetőségek igénybevétele német nyelvtanulás céljából
Szolgáltató: a www.konnyedennemetul.hu üzemeltetője, idegenforgalmi, gazdasági, kereskedelmi német szaknyelv oktató
Távollévők között kötött szerződés: a szerződés tárgyát képező termék megvásárlására vagy szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés, amely a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül, távollévők közti kommunikációs eszköz alkalmazásával, távértékesítési rendszer keretein belül kerül megkötésre
Távollévők közti kommunikációs eszköz: a felek távollétében szerződési nyilatkozat megtételére alkalmas eszköz, pl. internetes hozzáférést biztosító eszköz, nyomtatvány, katalógus, telefon
Termék: webshopunk árukészletében lévő, eladásra szánt, birtokba vehető, Szerződés tárgyát képező, forgalomképes ingóság
Vállalkozás: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körében eljáró személy
Webshop: webshopunk, melyen keresztül a szerződéskötés megvalósul
Vonatkozó jogszabályok:
ÁSZF hatálya és elfogadása:
Ön rendelése leadásával elfogadja az Eladó Általános Szerződési Feltételeit, mely a megkötésre kerülő szerződéshez tartozik.
Szerződés nyelve és formája:
A szerződés nyelve magyar
1. Általános rendelkezések
1. 1. Szolgáltató idegenforgalmi, gazdasági, kereskedelmi német szaknyelv oktató, gazdasági mérnök, idegenforgalmi közgazdász végzettséggel rendelkezik, amely feljogosítja német nyelv oktatására (a továbbiakban: Szolgáltatás).
1.2. Jelen ÁSZF rendelkezései kiterjednek minden olyan jogviszonyra, amely a Szolgáltató által kínált Szolgáltatás, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások Ügyfél által történő felhasználására és igénybevételére irányul. A német nyelvoktatás, valamint a nyelvoktatáshoz kapcsolódó segédanyagok, mint kapcsolódó szolgáltatások (továbbiakban: „Szolgáltatások”) mindenkori listája és leírása a Szolgáltató www.konnyedennemetul.hu honlapján (továbbiakban: „Honlap”) érhetőek el.
1.3. Az Ügyfél a Szolgáltatást – azok jellegére tekintettel – kizárólag magánszemélyek részére nyújtja, így az Ügyfél fogyasztónak minősül.
1.4. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Szolgáltatások működését, tartalmát és funkcióit bármikor előzetes értesítés nélkül módosítsa, javítsa, kiegészítse, vagy egyes Szolgáltatásokat kivezessen, illetve megszüntessen. A Szolgáltatások kivezetéséről, illetve megszüntetéséről a Szolgáltató 60 nappal előre, elektronikus levélben értesíti az érintett Ügyfelet.
1.5. A Szolgáltatásokat a Szolgáltató az ÁSZF-ben meghatározottak szerint létrejövő megrendelések elfogadását és visszaigazolását követően nyújtja. A Szolgáltatás megrendelésével annak jóváhagyása előtt a Felületen tett nyilatkozattal a Megrendelő részéről a jelen ÁSZF tartalma megismertnek és elfogadottnak minősül, és irányadó a felek kötelmére. Az ÁSZF a felek között létrejövő kötelmekre külön, és kifejezetten erre irányuló kikötés hiányában is minden esetben irányadó.
1.6. A Szolgáltatás megrendelője a továbbiakban: Ügyfél. A Szolgáltató az Ügyfél által igénybe venni kívánt Szolgáltatások szerződésszerű biztosítására, míg az Ügyfél az ÁSZF és a vonatkozó szerződés feltételeinek maradéktalan megtartása mellett, az adott szolgáltatásra vonatkozó, megrendelés szerinti díj megfizetésére vállal kötelezettséget. Az Ügyfél vállalja, hogy a Szolgáltatás nyújtásával kapcsolatban megtesz minden olyan, az érdekkörébe tartozó cselekményt, illetve megad minden olyan információt, amely a Szolgáltatás nyújtásához szükséges.1
2. Megrendelés és szerződéskötés
2.1. A Szolgáltatás megrendelésére kizárólag online formában van lehetőség a Szolgáltató honlapján található megrendelő felületen keresztül.
2.2. Az egyes szolgáltatások díjszabása megtalálható a Szolgáltató honlapján.
2.3. Egyedi igények esetén a Felek szerződésben rögzítik a szolgáltatás tartalmát és annak díját.
2.4. A szerződéskötés és a szerződés teljesítésével kapcsolatos kommunikáció is online formában történik.
2.5. A megrendelést megelőzően az Ügyfél köteles regisztrálni a Honlapon és a regisztráció során megadni az alábbi adatokat:
Regisztráció nélkül a Szolgáltatások megrendelése nem lehetséges.
2.6. Az Ügyfél köteles a megrendelés során megadott adatainak változásait haladéktalanul, de legkésőbb a változástól számított 3 munkanapon belül a Szolgáltató részére bejelenteni, valamint az adataiban bekövetkezett változás tényét hitelt érdemlően igazolni. Az ennek elmulasztásából eredő károkért a Szolgáltató mindennemű felelőssége kizárt.
2.7. Szolgáltató nem köteles vizsgálni a regisztráció során megadott adatok helyességét, az adatok téves megadásáért való felelősséget Szolgáltató kizárja.
2.8. A Szolgáltatás megrendelését követően az egyes szolgáltatások egyedi szabályai szerint a Szolgáltató számlát állít ki az Ügyfél részére, amelyet elektronikus úton küld meg az Ügyfél által megadott e-mail címre.
2.9. Átutalás esetén az Ügyfél a Szolgáltató felé fennálló valamennyi fizetési kötelezettsége abban az időpontban minősül teljesítettnek, amikor az adott összeg a Szolgáltató bankszámláján hiánytalanul jóváírásra került. A késedelmes fizetésből eredő jogkövetkezmények ezen időpont szerint kerülnek alkalmazásra.
3. Felhasználási feltételek
3.1. Szolgáltató által előállított tesztek, szakmai anyagok a szerzői jog, a nemzetközi szerzői jogi egyezmények, valamint egyéb, a szellemi alkotásokra vonatkozó jogszabályok védelme alatt állnak. Az Ügyfél a Szolgáltatás megvásárlásával felhasználási jogot szerez, azonban nem szerzi meg a Szolgáltatás tartalmának tulajdonjogát. A Szolgáltatás vonatkozásában a jelen ÁSZF alapján kifejezetten át nem engedett jogokat a Szolgáltató fenntartja.
3.2. Az Ügyfél a Szolgáltató által előállított tesztek, ingyenes és díjfizetés ellenében igénybe vehető szakmai anyagok esetén kizárólag saját célból történő felhasználására jogosult. Jelen ÁSZF értelmében az Ügyfél harmadik személyre át nem ruházható jogot kap arra, hogy a Szolgáltató által készített segédanyagokat használja. Az Ügyfél a Szolgáltatások felhasználására harmadik személynek további engedélyt nem adhat, nem jogosult azt harmadik személy részére sem ingyenesen, sem bármilyen természetű ellenszolgáltatás fejében átadni, azokhoz hozzáférést biztosítani, azt bármilyen módon harmadik személynek átadni, harmadik személy számára elérhetővé tenni. Az Ügyfél nem jogosult a szakmai anyagokat másolni, adathordozón többszörözni, elemezni, visszafejteni, megváltoztatni vagy más módon átalakítani.
4. Felelősség
4.1. Szolgáltató biztosítja, hogy az általa nyújtott Szolgáltatások magas szakmai minőséget képviselnek, azonban a szakmai anyagok minősége nem garantálja az Ügyfél előrehaladását a nyelvtanulásban.
4.2. Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatások jellegükből adódóan kizárólag az Ügyfél megfelelő együttműködése mellett tudja garantálni az eredményt.
4.3. Szolgáltató nem vállal garanciát bizonyos időtartamon belül, bizonyos szint elérésére, tekintettel arra, hogy az nem kizárólag Szolgáltató Szolgáltatásának minőségén múlik.
5. Szolgáltatásra vonatkozó általános szabályok
5.1. Szolgáltató szavatol azért, hogy
5.2. Szolgáltató a Honlapon elérhető szakmai anyagokhoz történő hozzáférést a szolgáltatás ellenértékének a Szolgáltató részére történő megfizetését követően folyamatosan biztosítja a Szolgáltató jogutód nélküli megszűnéséig vagy a honlap működéséig.
5.3. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatás elérhetetlenségéért abban az esetben, amennyiben a Honlap elérésének akadálya az Ügyfél oldalán áll fenn.
5.4. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás használatához szükséges internetelérés és megfelelő eszköz biztosítása és annak megfelelő működése nem a Szolgáltató feladata. Ügyfél köteles a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges eszközöket, internetelérést saját maga biztosítani. Az Ügyfél oldalán jelentkező technikai hibáért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
5.5. Szolgáltató évi 90%-os rendelkezésre állást biztosít Ügyfél részére a Honlapon található szakmai anyagokhoz történő hozzáférés tekintetében. Szolgáltató jogosult a karbantartásokat és/vagy a rendszerfrissítéseket (bármely napon 00:00 és 03:00 közötti időpontokra ütemezni, ez idő alatt a szolgáltatást előzetes bejelentés nélkül bármikor szüneteltetheti, a bejelentkezett vagy bejelentkezve maradt felhasználókat kiléptetheti. Szolgáltató rögzíti, hogy e pont szerinti karbantartások/rendszerfrissítések nem számítanak kieső időnek a szolgáltatási időből, így a rendelkezésre állási időbe nem számítanak bele.
6. Egyes szolgáltatások
6.1. Online nyelvóra (egyéni órák)
6.1.1. Szolgáltató Ügyfél részére egyéni német nyelvórát biztosít.
6.1.2. A nyelvóra hosszát az Ügyfél választja ki, amely lehet
A Szolgáltatás díja a választott időtartamtól függ.
6.1.3. Az egyéni nyelvóra időpontja a Szolgáltató és az Ügyfél által közösen egyeztetett időpontban kerül megtartásra.
6.1.4. Az órák főszabály szerint Microsoft Teams alkalmazáson keresztül zajlanak, azonban technikai hiba esetén Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy áttérjen Zoom, Google Meet vagy egyéb felületre.
6.1.5. Szolgáltató az alkalmazott online felület technikai hibájáért felelősséget nem vállal, azonban biztosítja az alternatív lehetőséget. Ügyfél a 6.1.4. pontban felsorolt alkalmazások valamelyikével köteles rendelkezni.
6.1.6. A technikai hibából eredő pontatlan órakezdés miatti felelősséget minden esetben az a fél vállalja, akinek az oldalán a technikai hiba felmerült. Tehát amennyiben a technikai hiba a Szolgáltató oldalán áll fenn, a technikai hiba miatti kieső időt automatikusan pótolja. Amennyiben a technikai hiba az Ügyfél oldalán merül fel, úgy a kieső idő pótlása nem lehetséges.
6.1.7. Az egyéni órák főszabály szerint minden hét azonos napjának azonos időpontjában kerülnek megtartásra. Ettől eltérni a Szolgáltató és az Ügyfél közös megegyezésével lehetséges. Felek az esetleges ilyen irányú igényüket egymás felé az ok felmerülésétől számított lehető legrövidebb időn belül jelzik, de legkésőbb az óra időpontja előtt 24 órával.
6.1.8. Az óra lemondása kizárólag az adott órát megelőzően legkésőbb 24 órával lehetséges.
6.1.9. Amennyiben az Ügyfél nem mondja le az órát, vagy nem jelzi előre a késést, úgy Szolgáltató 10 perces várakozási időt biztosít, kivéve, ha a késés oka technikai jellegű. Amennyiben az Ügyfél ezen időtartam alatt nem jelenik meg, úgy ezt követően az aznapi órához már nem tud csatlakozni, és az óra megtartottnak minősül.
6.1.10. Betegség esetén 24 órán belüli lemondás az óra pótlásával 2 havonta maximum 1 alkalommal lehetséges.
6.1.11. Szolgáltató az egyéni nyelvórákon a Szolgáltató által javasolt tankönyvet köteles megvásárolni. Amennyiben a Szolgáltató a nyelvórán a saját oktatási anyagait használja, azokat az óradíj ellenében biztosítja az Ügyfél részére.
6.1.12. Az órákon tilos enni, alkoholt fogyasztani vagy alkoholos befolyásoltság alatt részt venni, dohányozni. Ezekben az esetekben a Szolgáltató az óra megtartását megtagadhatja vagy felfüggesztheti, és az óra megtartottnak minősül.
6.2. Csoportos nyelvóra (Nyelvtani gyakorló, Online nyelvklub)
6.2.1. Szolgáltató csoportos órákat is biztosít, jelenleg Nyelvtani gyakorló és Online nyelvklub formájában.
6.2.2. A csoportos órákra jelentkezni szintén online lehetséges a honlapon keresztül.
6.2.3. Az első csoportos órát megelőzően a Szolgáltató egy szintfelmérő tesztet végeztet el és egy 10 perces online beszélgetés során felméri az Ügyfél szintjét annak érdekében, hogy a tudásszintjének megfelelő csoportba tudja besorolni. A szintfelmérő ingyenes.
6.2.4. Szintfelmérő nélkül a csoportos órán történő részvétel nem lehetséges.
6.2.5. A csoportos nyelvórák főszabály szerint minimum 3 fővel indulnak, és maximum 6 fő vehet részt egy csoportban. Ettől való eltérés egyedi esetben, egyedi döntés alapján lehetséges.
6.2.6. A csoportos órák díja előre fizetendő 1 hónapra. Lehetőség van állandó beszedési megbízással fizetni a díjat, amelyet a Szolgáltató minden hónap azonos napján automatikusan beszed az Ügyfél által megadott bankkártyáról, vagy előre meghatározott napon átutalással fizeti meg Szolgáltató részére.
6.2.7. A szolgáltatás szüneteltetésére vonatkozó jelzést a következő hónapra vonatkozóan minden hónap utolsó napjáig szükséges megtenni, és az állandó beszedési megbízást leállítani.
6.2.8. Hónap közben nincs lehetőség a szolgáltatás visszamondására, vagy szüneteltetésére, amennyiben az Ügyfél az órákon nem jelenik meg, úgy az előre kifizetett, de fel nem használt órák díja nem kerül visszafizetésre Szolgáltató által.
6.3. Önálló tanulásra szolgáló anyagok
6.3.1. Szolgáltató honlapján önálló tanulásra szolgáló anyagok is megtalálhatóak.
6.3.2. Az önálló tanulásra szolgáló anyagok egyszeri díj fizetése mellett használhatók.
6.3.3. Az önálló tanulásra szolgáló anyagok az Ügyfél fiókjából bármikor hozzáférhetőek. A hozzáférés a Szolgáltató jogutód nélküli megszűnéséig vagy a honlap működtetésének befejezéséig biztosított. Szolgáltató azonban egyes tananyagok esetén kikötheti a korlátozott hozzáférést, azonban erről a leírásban tájékoztatja az Ügyfelet.
6.3.4. Az anyagokat letölteni, másolni, mások részére átadni, vagy hozzáférhetővé tenni tilos, kivéve, ha a Szolgáltató azokat kimondottan letölthető anyagként jelöli meg.
6.4. Workshopon, webináron történő részvétel
6.4.1. Szolgáltató általa előre meghatározott időpontban és témában workshopot vagy webinart hirdethet meg (a továbbiakban együtt: Esemény).
6.4.2. A meghirdetett Eseményen történő részvétel főszabály szerint ingyenes.
6.4.3. Az Eseményre a Szolgáltató által történő közzétett hirdetésben vagy felhívásban előírtak szerint lehet jelentkezni.
6.4.4. Szolgáltató az Eseményen való részvételt feltételhez kötheti, amely lehet például adott tudásszint megléte, amelyet esetleg szintfelmérő teszttel mér fel Szolgáltató.
6.4.5. Szolgáltató az Eseményeken résztvevők számát korlátozhatja.
6.4.6. Az Eseményről a jelentkezés ellenére történő távolmaradás lehetséges, azonban a korlátozott létszámú Eseményekről történő távolmaradás, vagy e ténynek az Eseményt megelőzően 24 órával történő jelzésének elmaradása esetén Szolgáltató a következő ilyen eseményen történő részvételt megtilthatja, kizárhatja a jelentkezőt a jelentkezési lehetőségből.
7. Díjfizetés
7.1. Az egyes szolgáltatásokhoz tartozó mindenkori díjtáblázat a Szolgáltató Honlapján érhető el az egyes Szolgáltatásokhoz kapcsolódóan.
7.2. Az egyedi megrendelések esetén Szolgáltató egyedi díjat állapíthat meg.
7.3. Ügyfél a Szolgáltatás kiválasztását követően a megrendelés gombra kattintva köteles a díjat megfizetni. A díjfizetést megelőzően a Szolgáltató egyetlen szolgáltatását sem veheti igénybe.
7.4. Az Ügyfél a díjat megfizetheti átutalással Forintban vagy Euróban is. A Szolgáltató Euró számlája: HU52 11775458-27251883-00000000, míg Forint számlája: 11773456-00998789-00000000.
7.5. A fizetés történhet közvetlenül az oldalon is bankkártyás fizetéssel Stripe-on vagy Barionon keresztül, ahol a fizetés pénzneme is kiválasztható.
7.6. A Barion és a Stripe önálló fizetési szolgáltatók, amelyeknek az ÁSZF-je itt található:
Barion ÁSZF: https://www.barion.com/hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/
Stripe ÁSZF: https://stripe.com/en-ca/legal/consumer
7.7. A teljesítés akkor tekinthető megtörténtnek, amikor a díj a Szolgáltató bankszámláján megjelenik.
7.8. A megrendelt szolgáltatás, online termék összegének kiegyenlítésére 30 naptári nap áll az Ügyfél rendelkezésre, ez időt meghaladó, ki nem fizetett megrendelés törlésre kerül.
7.9. Akciós/engedményes ár a megrendeléstől számított 30 naptári napig érvényes, ki nem fizetése esetében ezt követően már nem igényelhető.
7.10. A számla kiállítása a Szamlazz.hu oldalon keresztül, automatikusan történik az Ügyfél által megadott e-mail címre történő kézbesítéssel.
7.11. Lehetőség van német nyelvű számla kiállítására is, azonban ezt előre szükséges jelezni Szolgáltató felé.
8. Vis major
A Szolgáltató vagy Ügyfél nem felel a szerződés szerinti kötelezettsége teljesítéséért azon esetekben, amikor olyan, bármely fél érdekkörén kívül eső, előre nem látható körülmények (vis major) merülnek fel, amelyek megakadályozzák a szerződés teljesítését, illetőleg a Szolgáltatás igénybevételét. Ilyen körülmény különösen: súlyos energia-ellátási zavar vagy természeti katasztrófa.
9. Adatvédelem
9.1. A Szolgáltató az általa nyújtott szolgáltatások során rögzített személyes adatokat bizalmasan, a hatályos adatvédelmi jogszabályokkal összhangban, az Adatvédelmi Szabályzatban (https://konnyedennemetul.hu/adatvedelmi-tajekoztato-2/ ) rögzítettek szerint kezeli. Az Ügyfél a jelen ÁSZF elfogadásával kijelenti, hogy a Szolgáltató Adatvédelmi Szabályzatát megismerte és az abban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el.
10. Panaszkezelés
10.1. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:
Az Ügyfél a terméket, illetőleg tevékenységünket, szolgáltatásunkat illető kifogásait a következő elérhetőségeinken keresztül juttathatja el hozzánk:
10.2. Az Ügyfél elsősorban írásban, egyes esetekben szóban is közölheti panaszát. A panasz vonatkozhat a Szolgáltató részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely a termék forgalmazásával, értékesítésével, a szolgáltatás minőségével közvetlen kapcsolatban áll.
10.3. A szóbeli panaszt a Szolgáltató haladéktalanul kivizsgálja és a lehetőségeknek megfelelően megoldja. Amennyiben az Ügyfél nem ért egyet a panasz kezelésével vagy a panasz haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet veszünk fel, melynek másolati példányát eljuttatjuk az Ügyfél részére. Az írásbeli panaszt a vállalkozó a beérkezéstől számított 30 napon belül írásban megválaszolja.
10.4. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek az alábbiakat kell tartalmaznia:
10.5. Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.
10.6. Szolgáltató az Ügyfelet írásban tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy panaszával mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a tájékoztatás az illetékes hatóság és az Ügyfél lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám), valamint a Szolgáltató Fogyasztói jogvita rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos álláspontját.
10.7. Abban az esetben, ha a Szolgáltató és az Ügyfél közti jogvita tárgyalások útján sem rendeződik, további jogérvényesítési lehetőségekkel élhet az Ügyfél:
A fogyasztói jogok megsértése esetén az Ügyfél jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról a panasz elbírálását követően. Az elsőfokú hatósági feladatokat a járási hivatalok látják el. Elérhetőségük: http://jarasinfo.gov.hu/
Az Ügyfél polgári eljárás keretein belül jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy az Ügyfél a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A Békéltető Testületi eljárásban a Szolgáltatót együttműködési kötelezettség terheli. Ez alapján a Szolgáltató köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni, valamint a Békéltető Testület előtti meghallgatáson megjelenni és egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.
Ha a Szolgáltató székhelye/telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyén kívül található, Szolgáltató együttműködési kötelezettsége a fogyasztói igény megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Amennyiben a Szolgáltató a fenti együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget, a Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe kerül az ügy, mely szerint a cégek jogsértő magatartásakor kötelező bírságkiszabás van érvényben, ettől eltekinteni nem lehet.
Az Ügyfél kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban (levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.
10.8. A kérelemnek tartalmaznia kell:
Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy annak másolatát, mely tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó.
Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.
10.9. További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testület elérhetősége:
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
10.10. Online vitarendezési platform:
Az Európai Bizottság által létrehozott weboldalon, regisztrációt követően, az oldalon található kérelem kitöltésével az Ügyfél rendezheti az online vásárlással kapcsolatos jogvitáit bírósági eljárás indítása nélkül. Ez is egy módja a távolsági korlátok nélküli fogyasztói jogérvényesítésnek.
Ön panaszt tehet az online vásárolt termékkel/szolgáltatással kapcsolatban.
Önnek és az Ön által bepanaszolt vállalkozásnak lehetősége van ezen az online vitarendezési platformon együtt kiválasztani, hogy mely vitarendezési testületet bízzák meg a panasz kezelésével.
Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
11. ÁSZF módosítása
A Szolgáltató bármikor jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket, az Ügyfél előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A Szolgáltató a módosításokról az Ügyfeleket a Honlapon keresztül, illetve elektronikus levélben tájékoztatja. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően válnak hatályossá az Ügyféllel szemben.
A jelen ÁSZF 2025. május 21. napjától hatályos.
A német szakmai nyelvtanulás specialistája
© Minden jog fenntartva! | Adatvédelmi tájékoztató | ÁSZF
Nyelvklub
beszélj végre magabiztosan németül!
Nehezen megy a beszéd németül? Bátortalan vagy, ha németül kell megszólalni? Csatlakozz a Nyelvklubhoz és fejleszd a beszédkészségedet, szókincsedet! Várunk téged is!
Töltsd le az INGYENES e-bookot!
(Ellenőrizd a spam / levélszemét és gmail esetében a promóciók mappát is, ha elsőre nem találod a leveleid között.)
Töltsd le az ingyenes e-book-ot és fejleszd német szakmai szókincsedet!
(Ellenőrizd a spam / levélszemét és gmail esetében a promóciók mappát is, ha elsőre nem találod a leveleid között.)